
"Daca statul este cunoscut, in general, ca un slab administrator al patrimoniului sau, obisnuindu-ne mai degraba sa il consideram un consumator de resurse financiare decat un producator al acestora, iata ca Aeroportul Iasi demonstreaza ca performanta se poate face si in ceea ce priveste latura financiara a afacerii aeroportuare. Am gandit tot timpul ca abordarea activitatilor din cadrul Aeroportului Iasi sa se faca pe principiile corporatiste consacrate, in care orizonturile de analiza si planificare sunt reprezentate in ani si zeci de ani, pentru ca fundamental important este ca dezvoltarea Aeroportului Iasi sa fie cu adevarat durabila, si nu asemenea unui foc de paie. Se stie prea bine ca un aeroport este un lucru extrem de scump pentru autoritatea sa tutelara, intrucat trebuie sa se alinieze tuturor exigentelor specifice aeroportuare mondiale, iar sa inregistrezi profit contabil, dupa un stagiu de corecta administrare de doar trei ani, reprezinta dovada clara ca tot ce s-a construit aici nu a fost o risipa, ci un mecanism ce aduce plus valoare. Mai mult, valoarea este adusa comunitatii prin conectivitatea realizata de noile rute, si statului prin profitul contabil. Astfel, intreaga investitie finantata din fonduri europene, ce a fost finalizata la timp, formata din pista, platforme aeronave si terminal nou, raspunde intru totul principiului consacrat de eficienta a cheltuirii fondurilor publice. Altfel spus, s-au cheltuit sume, pentru ca acestea sa produca in final profit."
Marius BODEA, președintele C.A. al Aeroportului Internațional Iași